Om Håkan

Mitt foto
Bloggar numera på min egen hemsida, www.hakanlindgren.com. Välkommen :-)

torsdag 31 december 2015

Gott Nytt År - från mig (och från Deckarakademin)

Jaha, så är vi redan framme vid årets sista dag och vi kanske borde tänka tillbaka på året som gått? Har det hänt nå't?

Tja, kanske lite smått, sådär ... Att raka en zebra kom ut (25 maj), jag hade releasefest tillsammans med Lars Rambe och en massa roliga och trevliga gäster i Stockholm, jag hade en litteraturafton på Svenska Klubben i Paris, jag föreläste för SWEA i Luxemburg och hade en lite releasefest på banken (läs "jobbet"), också i Luxemburg.

Jag har fått en massa fina recensioner, från både bokbloggare och läsare, och från BTJ. Tidningen Tara ringde och ville göra reportage, och jag fick också nästan ett helt uppslag i tidningen Magazinet i Växjö.

Signeringar har jag inte gjort så många som mina i Sverige boende kollegor, men några har det blivit, i Stockholm (Akademibokhandeln Nacka Forum) och i Växjö (Akademibokhandeln City).

Och så förstås Bokmässan. Fyra dagar av eufori, en massa spännande möten och roliga människor, och en hel del signeringar även där. Bokbloggarfrukost och teveinspelning blev det också.

Jag har haft reklam i tidningen Vi Läser och i tidningen QX.

Jag skriver på uppföljaren till Zebran, som kommer att heta Moscow Baby. Jag hade trott och hoppats att den skulle vara klar vid det här laget, men så är det inte riktigt. Jag har skrivit cirkus 275 sidor, men jag är inte färdig, och sedan skall ju allt kringarbete göras.

Har jag glömt någonting? Antagligen ...

Till slut såg jag att Att raka en zebra finns med i Svenska Deckarakademins Deckarkatalog 2015. Jag vet, jag vet, jag är inte ensam, tvärtom är den sprängfylld av spännande titlar, men det känns fint att få vara med. Väldigt fint, måste jag säga.




Och så till 2016. Ut med det gamla, in med det nya ;-) Har jag några nyårslöften till mig själv? Det har jag faktiskt, men det kanske får bli ett eget kapitel? Nåja, jag kan avslöja att de bland annat innehåller, inte helt oväntat, att skriva klart Moscow Baby, men också, förhoppningsvis, att skaffa en boktrailer, alltså en liten reklamfilm, för Att raka en zebra. Det är inte klart, men väl på gång, med goda idéer tillsammans med Jens Daniel Burman, som skrivit Huset och som gjort en lite pärla till trailer om den. 


Med detta vill jag passa på att önska alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Må alla era (snälla ;-) önskningar uppfyllas!

Vi ses 2016 :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar